Annuar Musa Si Kaki Bodek?

sprm-perlu-siasat-pembelian-porsche-panamera-tan-sri-annuar-musaMUNGKIN mendengar orang menyebut nama Tan Sri Annuar Musa, sudah tentu ramai yang sudah mengenalinya kerana bukan sahaja ‘popular’ di kalangan ahli-ahli politik, malah beliau turut dikenali di dalam dunia sukan terutamanya Bola Sepak. “Pelawok” itulah boleh yang penulis kata kalau ada orang Kelantan tidak mengenali salah seorang pemimpin UMNO yang kononya ‘berwawasan” kerana beliau pernah mengemudi KAFA (sebuah badan Bola Sepak Negeri yang menguruskan hal ehwal Pasukan Bola Sepak Negeri Kelantan.

Kalau kita bercerita satu insiden yang terjadi tak lama dahulu di Kelantan mungkin orang lebih mengenali insan bernama Annuar Musa. Peristiwa menabalkan raja di bawah “Pohon Tere” (Pokok Gajus di dalam loghat Kelantan) tambahan pula dia pun merupakan Ahli Parlimen Ketereh yang mempunyai sebuah pusat khidmat rakyat yang akronimnya adalah KHADAM. Jadi amatlah janggal sekiranya ada orang Kelantan yang tidak mengenali beliau.
Salah satu kejayaan beliau adalah membantu skuad Bola Sepak Negeri Kelantan menjadi “Juara Trebble” sewaktu beliau memegang jawatan Presiden KAFA. Pembaharuan-pembaharuan yang dibuat beliau sememangnya ‘menjadi’ pada ketika itu, siapa sangka kerana manusia bernama Annuar Musa inilah yang membawa skuad Kelantan ke puncak jaya. Maaf cakap penulis kena cakap benda betul, di sini memang Annuar Musa hebat (bukan nak membodek ni tapi kenyataan).
[ BACA SEPENUHNYA ]

Label: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tinggalkan komen